hari-hari hari guru.

kenapa saya benci guru?

-kerana mereka hebat berleter.
-juga pantas menuding jari.
-mereka juga suka mendera fizikal dan emosi.

kenapa saya kutuk cikgu?

-sebab perut dia buncit.
-sebab dia bawak motor buruk pergi sekolah.
-sebab kepala dia berkilat.

kenapa saya gaduh dengan dia?

-sebab saya rasa saya hebat.
-sebab saya abang kawasan.
-sebab saya ramai kawan.

kenapa saya calarkan kereta dia?

-dia calarkan hati saya dulu.
-dia pijak kaki saya masa main bola.
-dia potong ekor rambut saya.

kenapa saya sayang cikgu?

-sebab dia selalu bagi markah kasihan.
-selalu belanja kita orang minum kat kantin.
-sebab adik cikgu lawa dan comel.

kenapa cikgu sayang saya?

-saya kurang tahu.

kenapa saya tak nak jadi cikgu?

-saya bukan seorang yang mulia.
-saya berkira tentang masa dan tenaga.
-saya amatlah memilih kerjaya.

kenapa cikgu saya itu hebat?

-sebab saya pernah menghina dia.
-kerana cikgu pernah menangis kerana saya.
-saya lupa dia banyak berjasa.

kenapa dengan saya?

-saya rindu cikgu2 saya.
-setiap hari ialah hari guru kecuali di hari raya.
-entah masih cikgu2 ingat pada ku...

selamat hari guru sayang2 ku!

5 comments:

mya said...

heee i suke blog you.. :D

shhned said...

jahat juga ye u ni time skola??

himawari c pencuri said...

selamat hari guru!!!!! huhuhuh untung cikgu teddy dpt teddy..hahahahahahahaha

-N e Y r A- said...

hepi teachers dayy

Anonymous said...

The Abercrombie and Fitch style has lived much longer than Abercrombie its counterparts from the 1980s; Abercrombie Sale it may be because of its relatively Cheap Abercrombie inoffensive style or Abercrombie outlet because people just love animals, abercrombie Jeans but it's less frowned upon.Today you can find high quality blanket and sheet sets in a cheetah print. Abercrombie Pants These are common enough that you could Abercrombie Tees even go to a department store and find them, so you should have no problem finding cheetah printed sheets Abercrombie Shorts and blankets if they are what you are looking for. Abercrombie Sweaters These can be a great accent to a more contemporary home theme, though obviously are not great for homes that are more conservatively or classically decorated. Curtains that have this type of pattern are more difficult to come by. You may have to go to interior design specialty stores, or look online order to find curtains with cheetah spots printed on them. However, in most cases if you can find them, they are usually not very expensive.