babi punya babi

hari terakhir gua di jepun minggu lepas, teman2 gua anjurkan sebuah party di malam terakhir, ianya seperti ingin meraikan kejayaan kami serta hari2 terakhir kami bersama.jadi, mereka beli sedikit makanan dan snek serta minuman keras untuk disantap bersama.

sebagai seorang muslim sejati gua akan menolak pelawaan minuman2 beralkahol dari mereka sambil menerangkan mengapa gua tidak boleh menelan minuman2 keras.kami berparti malam itu sambil bergelak tawa mengenang lawak2 hari2 semalam.

kawan gua dari thailand tiba2 memperkenalkan mee magee buatan thailand kepada kami. dia mempelawa kami semua untuk merasa mee magee beliau.gua kemudian bertanya perisa apakah mee magee itu.dia berkata ianya seperti perisa asli.

2 rakan gua dari india kemudia bertanya adakah ia makanan vegetarian dan tidak mengandungi sebarang lemak haiwan.mereka bertanya berulang2 kali untuk mendapatkan kepastian.dan rakan gua dari thailand itu menjawab bahawa mee magee itu vegetarian dan tidak mengandungi sebarang lemak haiwan ataupun sewaktu dengannya.

oleh itu,

kami pun sental ramai2.sumpah gua cakap kat lu orang.sedap gila magge tu.perisa yang memang aku tak pernah rasa sebelum ini.hampir habis disentalnya mee magee oleh orang india yang vegetarian itu.

kemudian,rakan thailand gua itu berbisik padaku.

"its not vege actually.i just want to get this both fuckin indian down".

hahaha.gua gelak separuh nyawa memikirkan keadaan orang india yang terkena itu. bertahun lama mereka tahan dari memakan makanan yang mengandungi haiwan tetapi hari ini mereka tewas di tangan kami.

malam itu kami gelak besar..sehingga......

gua bertanya apakah kandungan sebenar magee itu.

lantas beliau menjawab.

"its contain pork's fat or something to do with pork".

gua tercengang.babi punya babi.dah setengah mangkuk gua setelkan.

gua kenekan orang gua yang terkena.

terus gua beristighfar.moga tuhan ampunkan dosa gua kerana DIA lebih mengenali hamba2nya.

5 comments:

Anonymous said...

ngahaha
oh well

cik beLLanan said...

adoyai.
sedey gle.
moga diampunkan jela yea.
;p

Ezzwan Mardzi said...

niat x menghalalkan cara.tp ko xtau.xpe..

hilman.fikry said...

huhu.mekaseh ustad wan..

.nana. said...

ustz wan.. cun gle nme :D