Kempen Anti-Orang Minyak

Gua baca belog Mazidul 360. dia ada kupas isu tentang pelambakan orang kulit hitam di Malaysia. Maksud gua mereka yang dari Afrika itu ya, bukan Samy Vellu, Krishnan mahupun Suparjo. Isu menarik yang boleh gua lanjutkan. Apa yang gua faham, dalam otak pemikiran Mazidul memang dia sedang menyampaikan tentang keburukan golongan ebony ini. Dan secara tak langsung ada golongan yang membantah mengatakan beliau seorang yang racist.

Gua faham kenapa timbul persoalan itu. Kerana ada juga rakan gua di kolej2 swasta yang berkawan dengan golongan ebony ini. Dan untuk itu mereka mempunyai hubungan yang menarik yang telah dibina. Dan bagi gua, itu memang asas dunia untuk mempunyai hitam dan putih. Maksud gua ada yang baik ada yang jahat.

Tak kurang membe gua yang panas melihat mereka berpacaran dengan gadis malaysia. Dan untuk isu ini gua masih kurang pasti kenapa. Nanti gua interview mana minah2. Tapi setakat apa yang gua faham, golongan ebony menjadi pilihan kerana poket mereka tebal serta mempunyai terung yang cerdas dan cergas. Hanya pandangan umum ya. Nanti gua buat kajian untuk kepastian yang mutlak.

Dan dari mata serta hati gua.

Gua sentiasa menjadi yang terbaik. Gua bawa nama Malaysia dengan sebaik2nya. Banyak event luar negara gua sertai, dan gua dengan rilek sentiasa mengharumkan nama Malaysia di mata dunia. Dan itu memang cara gua untuk hidup. Jadi gua memang tak da masalah untuk mencari pasal dengan sesiapa dan gua memang bukan seorang yang racist. Cuma sejak2 ni gua benci golongan bibik2. Kerana bibik gua dah tinggalkan gua.

Apa2pun. Terus terang golongan ebony ini tidak layak berada diatas tanah air gua. Suka hati lu orang nak cakap apa. Gua tak kisah lu nak cakap lu bestfriend drogba kat kolej ke, apa ke. Tapi gua kenal sangat mamat2 ni. Pertama, dia orang terlibat dalam banyak penipuan. Pencelupan kad kredit, pemalsuan wang. Ya, dulu gua boleh senyum gua yang pakai duit palsu tu. Tapi bila gua fikir balik. Semuanya berlaku dekat tanah air gua. Dan lahanat sedang merosakkan negara gua.

Kemudian, mereka sering berlaku gangster. Atau dalam bahasa orang kampung, mereka Otai. Gua pun naik bulu tangkuk tengok badan macam seladang je sorang2. Mahu jalan ramai2 buat hal. Dan memang kat area rumah gua, kami sering bermanja2 dengan penumbuk dan penerajang. Bukan sebab cari pasal, tapi semua naik kepala. Dan untuk itu gua benci mereka ada kat sini sebab nanti gua dah tak nampak Otai di mata masyarakat lagi. Haha.

Jadi untuk itu, dengan lafaz nikah gua lancarkan kempen Anti Orang Minyak di Tanah Malaya. Berkuatkuasa dari hari ini gua seru semua rakyat sentiasa berhati2 dengan orang2 minyak ini. Masa depan anda mungkin boleh berubah jika berdekatan dengan mereka. Abang Najib, sila ambil perhatian isu ini.

6 comments:

Mohd Muzamel Zainal said...

bila kita bagi pandangan macam ni, org ckp kita racist, jiwa radikal, hitler.

beLLa said...

kt uiapn ade org kulit itam..
nk kne anti ngn diowg skali ke?
;p

syed mohamed bin syed hassan (jen) said...

"golongan ebony menjadi pilihan kerana poket mereka tebal serta mempunyai terung yang cerdas dan cergas."


mcm babi ayat ni!!wakakakakakakakaka..

apa itu terong??

Emon. said...

"golongan ebony menjadi pilihan kerana poket mereka tebal serta mempunyai terung yang cerdas dan cergas."

haha. aku suka ayat ni :D

Muhammad Shahrain said...

kalau negara luar boleh pratik bg sesiapa yg berpijak ke negara M'sia, tdk kiralah melalui imigrasi atau feri haram thailand, perlu menjalani bai'ah loyalty kpd negara, loyalty di sini bermaksud kena ikut undang2 negara dan kalau mereka buat palat, campak je meraka balik ke negara asal.mengapa M'sia tdk mempraktikkan sebegitu jua?

aQ!da said...

mlysia ni kunun baek hati..
hoho..

tp aku nk + sket kelebihan en. org minyak nih..
drpd en.2 kt mlysia nih..

dorg nih telebih romantik.. org kate, manis mulut la... tp mulut je manis..

manakala en.2 kt mlysia nih,
sume egoistik.. but ok la.. itulah kualiti en.2 mlysia.. i like! mysterius.. adventurous.. hehe..

p/s; pandngn aku aje.. org laen aku xtau & xkesah..