Tulisan Putih

Biodata Pengarang.

Nama : Muhammad Hilman bin Mohd Fikri.
Nama Pena : Penalti.
Umur : 20-an.
Status : Sederhana Kacak.
Moto Hidup : 2, 3 kucing berlari, tergelincir jatuh menangis sendiri.
Nama blog : Tulisan Putih.

Sedikit latar belakang mengenai Tulisan Putih. penulis percaya tulisan mampu mengubah dunia. jadi, dia khabarkan bahawa setiap tulisan itu mempunya warna2 sendiri. memandangkan penulis seorang yang nakal, hidupnya sentiasa penuh dengan tulisan hitam, dan merah. tapi, penulis selalu terkadang berfikir tentang perubahan dalam hidupnya. jadi, untuk dia. penulisan blog Tulisan Putih ini ialah pentas permulaan hidup dia untuk berubah ke arah lebih syurga. tidak mengharapkan sebarang publisiti mahupun populariti, penulis lebih gemar duduk di bawah bersila bersama rakan2 dan gadis2 comel. komited dan tegas dalam berjuang dengan harapan walaupun bukan dirinya yang berubah tapi sekurang2nya ada insan lain yang berubah kerana penulis tahu, dia memang seorang yang nakal dan sukar untuk dibendung lagi.

***

Macam mana gua bawa tulisan putih, macam itu gua rasa gua bawak tanggungjawab. biarpun ia bukannya emas untuk orang2 lain, tapi untuk gua cukup gua berharap sekurang2 nya pembaca gua dapat mencari apa disebalik bangunan yang gua tinggikan disini supaya kau orang mampu kelak hidup selesa sendiri. sejak gua menulis, macam2 gua tempuh. macam2 orang gua kenal. macam2 benda gua tak jangkakan berlaku. macam mana tindakan gua ini juga memberi kesan dalam hidup gua. sebab gua percaya, orang kurang pintar macam gua masih dapat digunakan akal dan fikirannya. gua tak jangkakan sambutan begini. tapi mungkin ini rezeki tuhan bagi pada gua untuk mengenali kau orang semua. maka didekatkan gua dengan lu orang melalui medium penulisan. terima kasih atas segala pujian dan galakan yang kau orang berikan. mana2 kawan gua yang tak habis canangkan tulisan gua. gua ucap terima kasih banyak2. gua tak tahu macam mana nak balas jasa kau orang semua. buat pembaca setia pun gua hulurkan ciuman manja pada lu orang. moga kau orang dirahmati tuhan sentiasa. mereka yang tak putus kongsi pendapat, gua ucap terima kasih. jangan risau, memang cara gua open table berbincang berbalah dengan sebatang rokok dan secawan teh tarik di kedai mamak. baru remaja intelektual. bukan remaja anjing ikut kata atasan. maaf gua tak dapat nak list kan nama2 yang banyak menyokong gua. tapi jangan risau, tuhan mengenali anda lebih sempurna. akhir kata, terima kasih banyak2 diucapkan sekali lagi buat pembaca dan gua selitkan sedikit tentang latar belakang Tulisan Putih buat pengetahuan umum. terima kasih daun ketum, ada masa datang lagi. jadi tulang belakang saya, saya rawat hati anda.

berikut sedikit keratan yang gua kerat di suratkhabat the Star minggu lepas yang ditulis oleh seorang wartawan yang juga merupakan teman gua. terima kasih liyana. kasih anda saya junjung.

-Kata seorang teman, "blog is where you can write everything about how you feel. Tulis ikut kata hati".

-Though some people find his writing as a not-so-intelligent-ones, but for me, he's trying to give us something. And whenever I don't get the hints or whatever he writes, I'll surely force him to tell me, what's that all about. Usually, he will ask me to think. Buka otak tu besar2

-"Haha. That's what Tulisan Putih is about. The reality of life. The reality of emotion. The reality of reality".

-Dia pernah berkata juga, "I nak pembaca2 I jadi seorang yang kuat, berfikir secara sendiri".

7 comments:

Liyana Adib said...

:) :) :)

I sayang you, hilman fikri! muah muah!

Muhammad Shahrain said...

janji yg plg penting, at the end of the day, diri sendiri yg satisfied. =)

Encik Akmal said...

hai liyana adib..

Liyana Adib said...

Haha. Hai! :)

beLLa said...

kmoo sgt handsome!
wah3~
keep up d gud work!
;D

cikpingu said...

hehe... best la wat gini...
all da best tuk khidupan yg akan dtg..hehe
peace!!

jen - jen punye cite said...

aku tgk gmbar pengarang,aku trus turun bawah komen.malas baca.haha