sepek hitam

sedang gua jalan kat uptown, saja pusing tengok hamster. kot2 ada yang macam muka ex gua, boleh gua sebat beli buat lepas rindu simpan dalam bilik. tiba2 mata gua tertarik ke sebuah kedai menjual shade. ramainya orang bukan kepalang. gua rasa design baru keluar kot. gua pun sebagai peminat sepek hitam gegas ke arah kedai itu. gua hairan, gua tengok tak dalah design baru sangat pun. adalah sepam dua yang boleh dijadikan umpan stylo depan awek2 bukit bintang.

gua belek2 sepam dua. lalu gua ditegur oleh penjualnya.

"adik, sepek hitam dik. style punya boleh tengok. harga boleh kurang"kata nya meyakinkan gua.

gua hanya sekadar membalas senyuman.

"ramai customer, masyuk ke bang?" tanya gua berani.

sambil tergelak halimah jongang dia membalas - "boleh la dik sikit2. ramai jugak orang beli"

"haha. mestilah. sepek style. budak2 sekarang kan indie. masuk mid valley pun pakai shade lagi." kata gua.

"eh kau ni, pemikiran sempit tul. orang sekarang banyak beli sebab panas. yelah sekarang kan zaman apa tu. glokal? warming?" tanya dia kurang kepastian.

"global warming lah bang" balas gua.

"haa. global warming! dorang nak drive kereta. nak jalan2 pergi taman. jaga mata ma. baru ngam" sambung brader sepek tu.

"ouh, kalau macam tu. kasi saya 3 la bang. saya nak ray ban sepam, gucci sepam ngan police." mintak gua.

sambil buat muka terkejut - "banyak nya dik. kau nak buat apa? kau budak indie ke?"

aish, aku pulak budak indie - cakap gua dalam hati.

selesai bungkus gua ucap terima kasih pada brader tersebut.

"bang, abang ni sempit la. saya bukan budak indie. saja beli banyak2. rumah saya kat matahari." bersahaja gua balas.

No comments: