beli pengalaman

dah dua konsert gua redah jual merchandise. justin bieber dengan maroon 5. alhamdulilah, boleh makan. ada baki sikit lagi, kau orang beli la cepat ! habiskan ! haha. aku bukan apa, seronok jugak jual-jual baju ni. ramai orang kita jumpa. macam-macam perangai pelanggan ada. buat kawan dengan peniaga lain juga membantu melebarkan sayap dunia aku. yang paling best berinteraksi dengan awek-awek comel. gua cakap lu orang, ramai gila yang cantik sampai tak boleh nak buat apa. tak ada keputusan yang boleh dibuat. jadi, aku pilih langkah mudah. layan semua orang sama rata. haha. tapi, betul-betul best sebab aku jadi orang lain. aku sedang memegang watak seorang jurujual langsung. kebiasaanya watak yang tidak digemari dan sering dijauhi masyarakat. aku seronok dapat pegang watak yang mencabar dan lihat orang yang memandang jelik serta mencemuh golongan jurujual tanpa tahu latar belakang sebenar kami. aku suka orang pandang aku seorang yang bodoh, konon tak habis sekolah lepas tu jual t-shirt dekat konsert. aku suka sangat orang nilai aku camtu. sebab otomatik aku rasa aku lagi bijak dari diorang. cuma, kuasa pembeli memang ada pada diorang. tapi itu lah manusia, suka memilih, menilai tanpa menyelidik. dia tak tahu ke add maths aku A dulu. haha

4 comments:

shned shahabuddin said...

hoiiii. i nampak u semalam kat bukit bintang. segak berbaju maroon 5 tu haaaaaaaa.

hilman.fikry said...

haha, yeke. asal tak tegur.

shned shahabuddin said...

sebab i dalam kereta. so i pandang je la, tak mampu nak mengeluarkan suara sebab u kacak sangat.

hilman.fikry said...

tak payah nak melampau sangat lah. haha