belajar itu CooL.

aku exam math hari ini.ape yg aku nk ckp math itu amtlah pntg.tetapi sebgai seorg jejaka melayu aku perlu mnjadi seperti melayu.malas.aku bukan ape.teringat isu budak sukan xpyh blaja math.korg kat bukit jalil tu mesti tgh parti2 kan (xbek sgka buruk),korg mesti bace yasin kan 7 hari 7 mlm.supya itu diluluskan oleh kerajan kita.

tapi.bg aku lah.ape jeh ilmu yg ade skng ni blaja je lah.aku tau.kite pun mls.stndard r melayu.wat exam pun kelkalatur pnjm awek seblh.buat garisan pun pakai name tag.mane penah nak ade pencil box.sebub,dulu time aku kat skolah aku penah nak drop bio.aku nympah subjek ni.aku nk ambik reke cipte.sebb aku dri kecik bercite2 utk mereke.xkesah r reke ape pun.

nk jdkan cite.aku kol ayah aku nk mntk opinion(skolah jauh)xkan nak hntr surat kot.ayah aku pun lgsung tdk bg.dye berkata dye xnk aku drop pape.sebub ak kene je blaja ape yg patut.dye ckp bnde2 mcm tuh xpyh lg.lpas blaja buleh ambik kursus.aku tersentak.bukan sng ayah aku utk tdk menyukung kerjaya serta impian aku.

sebagai seorg yg suke mempertahankan diri serta cepat emo.aku seraya membantah.dan menegaskan impian aku.aku yg behrang cube mengawal diri.tiba2 mood aku hilang.rakan karib aku si Acap dtg menghampiri"woi man pnjam ubat gigi jap.aku punye kene curik la.aku rase si alep gemuk tulah.dye mkn kot ubt gi2 aku."sambil mengherdik si Alep yg mmg kuat mkn dan digeruni kerana skill2 serta ayt manisnya utk 'pau' mee sedap goreng perisa asli org lain.

berbalik ke perbualan dgn ayah aku.aku akur dgn keputusannya.aku tahu keputusan2 dye smmgnye betul.sebub dye slalu kate dye hisap okok lg byk dari aku.haha.seperti kejadian dulu.ak nak join multi level marketing.tp dye x bagi.aku pun mengamuk kut.merajuk semggu lpk dlm bilik.smbil mesej adik aku suh hntr mknn.huahha.laparkot.tapi,hari ini aku melihat si khairul syafiq,abu,chek wan,senah serta melor yg melabur rm2000 maseh tiade MyVi utk dipandu apetah lg bmw M3.cume si syafiq tuh.nmpk lah jugk Rxz 150 2nd hand.alah.tu pun duit JPA bg ko.jd.mmg betul lah.bnde ni xkemane.kelaut! seperti biase ayt ayah aku pkai. "aku hisap okok lg byk dari ko lahh.."

di sekolah.aku tekun belajar.walaupun aku bnci nk mmpus kat biol logy ini nmun aku redah.mergkak pun mergkak.blaja pnt2.aku msuk dewan utk spm.aku keluar dan tersenyum sbb ak bejaya mghabiskan silibus biol logi ketika usia masih mude.haha.result pun kuar.aku dpt 5C.mmbe len sume A lah.B lah.mmpus korg.jnji aku dah blaja.dan aku hbiskan.

*******

suatu hari.aku bru nmpk ape gune ayh aku ckp dulu.sepetang di Rasta ttdi bersame rakan2.mmbe aku ni sorg.dye bwk mmbe dye,ppuan lah,chumel gile,mata mcm puteri santubong.tgh lpak2,tbe dye org smbg pasl creation of man.si awek tu tnye lah.mcm mne kite di create kan.yg mmbe aku ni pun sengal.ade ke pegi jawb"alah.u ni.tu pun tau.sng jeh.yg mak ngn ayah u tdo skali tu lah jd nye u.apelah."lalu si awek tuh gelak terkinjit2.aku xtau pasl.rase nk menympuk lak."korg ni.ade ke.kite ni start as sperm.dtg nye dari telur ayah kite.testis namenye.den lalu lah si paip bomba tuh dulu.dlm paip tuh kite berenang,berlumbe seperti ikan lumbe mencari satu tmpt rehat dan rawat bernama ovary iaitu telur ibu kite.sebagai juara perlumbaan sperma2 td.kita masuk dan bercantum dan hasilnye ialah kamulah."aku berleter pnjg.

awek td tercengang.dye tersnyum dan bertitah"cool jgk u nih,muke jeh selekeh,ilmu didada penuh".yg ni aku tmbh jeh.haha.lalu membe aku tangkas menghulurkan Dunhill nya sbtg sambil menyalakan utk aku. dlm hati aku.thnx daddy.u makes me cool.

No comments: