soalan:jawapan:ulasan

soalan? mesti ada jawapan.ada juga yang sengaja membatu diam tak mahu memberitahu.
hari2,macam soalan ditujukan kepada kita.ada2 sahaja.bangun2 tidur pun dah kena soal.

"wey,ko kelas pukul berapa hari ni?".

nak pergi mandi pun kena soal jugak.

"wey,ada ubat gigi tak darlie tak?".

dalam perjalanan ke kelas pun kena disoal lagi.

"eh,kamu! kamu ni.nape rambut panjang? bila nak potong? saman nak?".

banyak betul soal manusia ni.

kadang2 aku memilih untuk berdiam.macam ubi yang berisi.kadang2 aku memilih untuk bersuara lantang.macam cik kiah menjual cerita sekeliling kampung.kadang2 aku menentang.
kerana seronok.kadang2 aku terlentang.kerana dilempang.

kalau korang macam mana? haha.kan dah kena tanya soalan.suka tak?

antara soalan yang buat aku pusing telinga.

Contoh A : Awak ni budak indie kan?
Jawapan : Tak.Saya mat rempit.
Ulasan : Setakat ni ada lah 5-6 orang tanya soalan ni.sumpah aku tak suka.aku tak tahu pesal.

Contoh B : U pandai main gitar ke?
Jawapan : Sikit2 je.Tune pandai lah.
Ulasan : Soalan ni pun aku tak suka jugak.Sebab aku sendiri tak tahu apa aku kena jawab.

Contoh C : U ni photographer ke?
Jawapan : Entah.Tapi saya suka tangkap gambar.
Ulasan : Ini juga sukar.Mungkin juga paling sukar untuk aku jawab.

Contoh D : Hilman,hilman dah besar nanti nak jadi apa? (situasi sekolah rendah darjah 4)
Jawapan : Doktor kot.Eh,tak2.Engineerlah.
Ulasan :Saya tak pernah ada cita2.bercita2 itu membikin cerita.Soalan sebegini tak patut wujud.

Contoh E : Beb, u layan music apa ek?
Jawapan : kenapa? telinga u sama macam telinga i ke?
Ulasan : saya bengang juga soalan macam ini.entahlah.biarkan.

Contoh F : woi,rokok ada lagi?
Jawapan : ada.ambiklah.
Ulasan : tak perlu diulas kot.normal. =D

Contoh G : manja,duit cukup tak? nak duit lagi? (kata ibuku)
Jawapan : cukup lagi mak.jangan risau.
Ulasan : sabar.pasrah.boleh hutang membe.padahal duit tak ada.

Contoh H : hye dik.tumpang tanya.mana adik dapat kasut ni?
Jawapan : ouh.converse ni.saya beli bundle kat perlis.one star memang susah nak cari sekarang.
Ulasan : haha.kasut market.sumpah puas hati orang tanya macam ni.

Contoh I : teddy! bila nak belanja.
Jawapan : kene ke? buleh kot.
Ulasan : kadang2 kita suka meminta dari memberi.

Contoh J : hye.nak nombor tepon boleh?
Jawapan : HAHAHA.
Ulasan : mana pernah awek pavee tanya aku macam ni.

Contoh K : man,pinjam rm2 boleh?
Jawapan : jawapan untuk soalan ni tak tentu.bergantung kepada peminjam.
Ulasan : aku tak kisah.sebab aku pun selalu tanya orang soalan ni.

Contoh L : ye dik.nak kira ek.makan apa tadi?
Jawapan : makan burung kau! (jawab dalam hati)
Ulasan : biasa kedai makan melayu.padahal dia dah ambik order tadi.lagi tanya aku makan apa.

Contoh M : man.kau ni macam nak jadi ahli politik je.betul ke?
Jawapan : tak adalah.kau nak aku masuk ISA ke.
Ulasan : saya hanya sayangkan negara, negeri , bangsa dan agama saya.

Contoh N : awak xda duit kecik ke?
Jawapan : tak adalah.maaf.
Ulasan : dah tahu nak bukak kedai.duit kecik pun mahu mintak orang lagi.

Contoh Last : kau orang suka membaca ni ke?
Jawapan : terima kasih.
Ulasan : igt kawan2.apa2 pun kita buat.jangan lupa cakap terima kasih. =D

7 comments:

abdullahkadir said...

soalan: man, bila nak cari awek utk aku?

soalan: man, bila nak bisnes lg? rindu ah bisnes ngan ko.

soalan: man, bila nak kurus beb? haha..

jawab jgn x jawab.~

fina. said...

jawapan:saya suka baca ni.haha.

trima kasih:)

tibe2 je hihi.

'Aisyah Mahmood said...

byk btol soklan yee.. ;)

gAdees biRu said...

nice n very nice

shhned said...

hilman, i rasa i pernah tanya kat u contoh soalan C tu kan?

hilman.teddy said...

gades biru-thnx! biru sgt pun x buleh ni.haha.

shhned-haha.so? want 2 ask again ke? huhu

Anonymous said...

The Abercrombie and Fitch style has lived much longer than Abercrombie its counterparts from the 1980s; Abercrombie Sale it may be because of its relatively Cheap Abercrombie inoffensive style or Abercrombie outlet because people just love animals, abercrombie Jeans but it's less frowned upon.Today you can find high quality blanket and sheet sets in a cheetah print. Abercrombie Pants These are common enough that you could Abercrombie Tees even go to a department store and find them, so you should have no problem finding cheetah printed sheets Abercrombie Shorts and blankets if they are what you are looking for. Abercrombie Sweaters These can be a great accent to a more contemporary home theme, though obviously are not great for homes that are more conservatively or classically decorated. Curtains that have this type of pattern are more difficult to come by. You may have to go to interior design specialty stores, or look online order to find curtains with cheetah spots printed on them. However, in most cases if you can find them, they are usually not very expensive.