privasi itu basi.

privacy is number one?

not for me.kebiasaanya perempuan amatlah memegang kuat kata2 ini.bagi mereka kata2 mereka hanya untuk orang2 tertentu sahaja.andai mereka ada masalah masih mereka simpan sehingga mata sendiri bengkak membengkak, sehingga hati rapuh seperti biskut diserang semut.

hidup aku bukan hak persendirian.memang,ia nya harta persendirian tetapi bukan untuk ditatapi aku seorang diri.hidup ini tak kemana.berakhir di kubur juga.masa di bumi sepatuttnya digunakan sebaiknya.berkongsi dengan semua.

bebas.

satu perkataan yang cukup menggambarkan anda dan saya berpegangan tangan terbang di celahan pelangi ditemani merpatih2 putih yang segak.

itulah hidup.perlu ke privasi?

satu ketika dahulu saya diberi peluang untuk hidup di asrama.hidup disini boleh dibahagi kepada dua situasi.ada yang hidup di dalam bilik dengan 4 katil ada yang di dalam dorm dengan 40 katil.

40 punggung hidup sekali tanpa sebarang dinding.anda rasa ada privasi? punggung saya sendiri mungkin sudah busan ditatapi mereka.

ketawa anda dikongsi bersama.air mata anda ditadah ramai kawan.juga tidak lupa maggie sedap anda.dicapai oleh ramai kawan.jadi tiada masalah bukan?

dari anda terduduk di suatu sudut menikmati aiskrim coklat seorang diri.ouh kawan.mana kehidupan anda.belajar bergaul.kawan itu penting biarpun di dunia ini tiada perkataan kawan sebenarnya.tapi untuk hidup di dunia hanya seorang diri memang tiada berharga.

betul.saya bukan gay.tapi saya lebih gemar rakan yang pandai memberi sentuhan daripada mereka yang duduk senyap tak tahu nak buat apa.macam keldai je.

hiduplah tanpa privasi.pasti lebih riang.privasi di dunia tak menjamin di akhirat.

~chill.

7 comments:

abdullah said...

maggi sedap tu mmg sedap shhiall~

.nana. said...

eiiii.. perlii eyhh??!?!? huhuhu :D

hilman.fikry said...

kadir-2 r pasal.rndu ouh nk mkn mee sedap ngn korg.McD asrama tuh.

nana_mane de.die ni.pikir bukn2 jeh.

shned shahabuddin said...

u..u nak ngutuk roomate baru u ke? sbb dia x bergaul dgn u eh?

hilman.fikry said...
This comment has been removed by the author.
hilman.fikry said...

haha.bukan lah.ada kwn i.die ade mslh.tp die xnk share ngn sape smpai lah satu hari die kene lggr dgn lori.

i xnk bnde cmni jd kat u jgk nnt. =D

Doriyuckey said...

herherher. rindu asrama ouh. siyes nak balik asrama minus warden:)