sedikit cebisan untuk timah

"hahaha."aku gelak separa angkuh.

kalau semua nak tahu bini aku ada blog jugak.maksud aku bekas bini gua.jadi disitu dengan kekuatan yang dia ada, dengan serba sebakul keberanian dia telah menulis beberapa ayat serta perkataan yang mampu menyinggung perasaan aku.setakat hal ehwal peribadi begini aku sedikit pun tak ada masalah untuk kongsi dengan semua orang.aku bukan jenis simpan kisah2 sulit ini.

hidup senang je.berkongsi.kalau anda tak kisahkan pada dunia tentang hari hidup2 anda maka suatu hari sehingga anda tinggal di perkuburan orang2 islam dan pada hari itu anda rasa sedikit kekosongan mungkin.

senang cerita,bekas bini aku ini bermain kasar dengan perkataan.dan diakhir tulisan dia, dia menulis dia mahu aku beransur dari hidup dia.jadi aku ikat tali kasut dan berjalan terus kehadapan dan sempat menoleh kebelakang 2 kali.

mungkin salah aku juga kerana menjauhkan diri dan hidup bersama teman2 yang dekat dihati.memang cara aku begini apabila keadaan hati yang diwarnai cahaya hitam.maka, aku akan dekat dengan kawan2 aku dan bergelak ketawa bersama mereka dan lupakan perit2 yang aku alami pada hari2 semalam.

jadi untuk itu, aku merasmikan aku bukan milik kau.dan aku mahu blah dari hidup kau. cara hidup aku senang.aku buat baik dengan orang, dengan harapan orang buat baik dengan aku. tapi kau buat cilaka, jadi aku potong kepala.senang cerita.

sebelum aku undurkan diri, biar aku terangkan pada kau erti cinta. jika kau hebat sangat mengutuk memerli menyindir sang pencinta maka kau harus tahu apa itu cinta. cinta bukan pada sentuhan, belaian, perkataan, mahupun zuriat tetapi cinta itu tulus apabila terselit sedikit pengorbanan untuk mereka yang tersayang.

kedua, engkau harus tahu apa itu ruang.cinta memerlukan ruang yang luas supaya dia i sendirdapat mengtransmisikan bibit2 cinta pada ruang2 yang ada.kau harus tahu untuk menerima yang puteh dan jerneh. kau juga harus kental untuk tahu yang kotor dan hitam.tapi sayang, kau mentah lagi.

dan mungkin hati kau hijau dan aku kuning,kita jauh berbeza.kesusahan aku kau tak rasa.kesenangan ku kau minta.kita berbeza.aku bukan jenis balak yang perlu call kekasih aku setiap hari dan bazirkan duit aku kepada maxis.ianya sungguh tak berbaloi melainkan aku sudah sah menjadi suami dikau.juga aku kurang gemar bermesej 24 jam kerana ia mampu membuatkan aku buntu di hujung2 tanduk hari dan jari aku juga ada kerja lain.

belajar lah anak.aku tak pandai berdendam.aku tak harap apa2 pun dari kau.cuma, lain kali kalau nak kutuk bagitahu awal2.boleh abang pergi beli peluru di kedai.

sekian.

hilman yang single sudah.

10 comments:

.nana. said...

ttbe trse cm aben yg bg KARANGAN ni kt org.. hehehheheheehehehehehehehhehehehehehe... xde2, dye slh jgk dlm hal LAEN.. ;p

mya said...

:) setuju dgn maksud cinta you .

miephobia said...

gurl nie aku kenal?

hilman.teddy said...

nana-haha.yeke.org wakil aben r ni.

mya-u dari dulu camtu.sume u setuju.haha.

mie-x.ko xkenal pn..

syazana said...

ahhh! sy mnyebelahi fadhlyana!! wekkk~!
booo! booooo! heheh

tp yelah.
maksud cinta ted ni setuju.
-pengorbanan untuk mereka yang tersayang-
kes fadhlyana jeeeeeee laen. hee~

booo aben boooooo!

Stapler Beetch said...

Why you tak boleh tanya dulu before anything ?

hilman.teddy said...

IM NOT CLEVER ENOUGH.

Anonymous said...

Hey , instead of trying to break a girl heart ,
Read this http://staplerkertas.blogspot.com/2009/08/blb.html

hilman.teddy said...

ive read it before.

mya said...

i sentiasa setuju dgn you :D