melayu cina india.

nak tahu kenapa kempen satu malaysia sepatutnya digantikan dengan kempen poligami itu indah ataupun sebagainya?

apa gua nampak ianya ialah propaganda semata2 untuk mengaburi mata rakyat kononnya pemimpin2 di atas bersatu padu dengan gahnya.

dan yang paling pasti, gua letak 3 helai rambut gua siapa2 nak potong. kempen ni memang tak berkesan. lu orang ingat lu orang buat puluh2 lagu satu malaysia, si raju taiko tu letak bawah la parang dia?

lu ingat lu berarak ramai menyahut kempen satu malaysia, si ah keong tu dah tak tipu lagi la kalau gua hantar kereta gua pergi bengkel dia?

lu ingat lu buat iklan satu malaysia sambil wish orang ramai selamat hari raya, si dato abu bersedia lah untuk tidak bekerja bawah si dato lee tu?

pembaziran belaka.apa yang gua nampak.itu yang kekal.bermaksud kempen ini tiada kesan.

mana yang dengan semangat warna kulit masing2 terus bermain pistol.mana yang bermesra terus beramah mesra.

gua? gua mana reti racist ni. orang afrika pun gua kawan.setakat membe cina dan india ni, lu bukan kisah pun gua sepak bontot lu orang kan? kata kawan.

13 comments:

abdullah said...

"Wahai Manusia, telah kami jadikan kamu dari lelaki dan perempuan, dan dari pelbagai suku kaum dan bangsa, untuk kamu saling kenal mengenali. Sesungguhnya yang paling mulia di sisi Allah adalah yang lebih bertakwa.Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dan Maha Mengerti"

xpayah tunggu najib suruh. buat ape yang tuhan suruh dulu.al-hujurat ayat tigebelas

shned shahabuddin said...

hilman. u ni memang memprotes semua program yang dianjurkan oleh kerajaan ye?

Midi Vader said...

dia buat kempen ni cuma utk tunjukkan kat rakyat yg dia bawa satu pembahruan dlm pntakbiran negara.padahal benda dah lama,dah basi pun.dia cuma bg satu nama baru pd benda yg dah tua lapuk; 1malaysia.

lg satu tjuan dia buat mcm tu konon sbb rakyat malaysia dh start berpecah.berpecah kat sini mksud dia sbb tolak kerajaan la.dan bersatu adalah sama2 mnyokong krajaan..yeah,bukti dia adalah masa2 kedatangan kempen ni sndiri.

yg klakarnya time2 dia canang 1malaysia ni la bdk2 dia buat prhimpunan pijak kpala lembu.apa citer?

ps: aku xnak kutuk lebih2 sbb aku sendiri kena paksa buat kempen 1malaysia ni sbg minor n major project utk aku grade diploma.celaka sungguh..

Anonymous said...

lu ingat lu buat iklan 1 malaysia si Ah Nas tu benti ke makan babi??

lu ingat lu mnyanyi lagi 1 malaysia,si Ranjit tu pakai ke Fair n Lovely??

=P

Anonymous said...

Percayalah. Kalau dia tak buat bendalah mengarut macam ni, 13 Mei mungkin akan berulang.

Kalau tak ada hasil kat atas tu pun, sekurang-kurangnya ada hasil sikit-sikit dalam kalangan kita. Cuma kau tak perasan. Sebab kau kena pergi sekolah/universiti yang bilangan melayunya 60% untuk sedar impak 1Malaysia.

Oh kejap, bukan. 1Malaysia tak diperlukan kalau peratusan bilangan Melayu dalam sesebuah institusi itu lebih kurang 60%.

Orang malaysia, terutamanya Melayu, kalau tak disuruh, takkan dibuat.

Jangan dinafikan kenyataan itu ya.

Sekadar pendapat.

Nur -al- Ain said...

ha ye la kan.. cine2 tu xnk gk time jual brg kasi murah dgn bangse kite..

IkanMasin90(IM90) said...

hahahaha..
kesian kau kena wat kempen

Midi Vader said...

takaharasuiko said: "Percayalah. Kalau dia tak buat bendalah mengarut macam ni, 13 Mei mungkin akan berulang."

perhimpunan pijak kpala lembu tu kan dah benih2 13mei? dan dia jd time 1malaysia period ni la. yg buat perhimpunan tu bkn bdk2 dia ke? ke aku silap.anak2 org pas kot yg buat?

Madeeha Munir said...

aku sokong entry hilman!! kalau pemimpin ni baik, maka dia tidak sepatutnya melakukan kegiatan keji yang memalukan bangsa melayu sendiri! damn! asik asik mayu!! pemimpin mayu pon takley tolong mayu ape hal!?? yg dia tau suap suap suap pastu bunoh! bodo punya olang!~kes pijak pale lembu tu pon sanggop wat semata nak burukkan nama PAS.ISLAM APE MACAM NI!!??!

Selain itu, kita negara Islam, sejak najib naik aku tak nampak aktiviti yg berlandaskan agama dijalankan atau dikempenkan. asik asik pembangunan politik kotor+jijik dan 1malaysia nih.takot orang tindas die la kot..

nota kaki: protes ini anti pada kerajaan yang tak sudah-sudah menggunakan taktik kotor dalam kancah poliitik dari dulu sampai skang.sbb tu aku dan pamili aku tak pernah sokong UMNO!! damn!~

hilman.fikry said...

gua terima baik pendapat lu orang semua. setiap pendapat ada isi dan pegangan masing2.gua tak salahkan sesiapa.tapi apa yang nak lu orang faham.gua bebas politik.lu nak cakap apa lu cakap.yang penting,lu orang mesti tahu apa tujuan lu orang sokong dan benci.mesti ada sebab. sebab itu hak korang.gua bukan menghasut ke apa.macam gua cakap,yang penting korang kene tahu apa yang lu orang perjuangkan.

dan kalau lu orang nak tahu apa yang gua perjuangkan, gua perjuangkan tentang realiti kehidupan.gua nak semua tahu apa yang sedang berlaku.supaya masing2 boleh berfikir dan bersatu padu untuk selamatkan apa yang belum selamat.

salam satu malaysia. =D

riziaq said...

kalau tak silap aku, 1malaysia itu sendiri tiada definisi yang rasmi. pelik tak?
hanya 8 nilai yang sibuk diterapkan.

hilman.fikry said...

haha. itulah realitinya rizi oi. =D

mDah143 said...

k0nsep 1mlysia ney da lma p0n wjud..
tyme tnku abd rahman ag..
cuma nma len sket la..
'MALAYSIAN MALAYSIA'(org dlu bijak bhsa omputeh) ..
tp,,
dlu k0nsep ni dperkenalkn oleh Lee Kuan Yew (PETIR)..
dy ney dak s'p0re..
dy reka k0nsep ney utk menyamakn taraf semua bgsa..
tjuan utk xmwujudknkn kewujudan istilah 'mlayu msti dpt extra'..
krenye sumer nk fair n luvly..
myb dy phm sharing itu caring..

tp,,
bnda 'MALAYSIAN MALAYSIA' ney dit0lk oleh tnku abd rhman cz bliaw kata "ni tnh mlayu,
s0,mlayu msti dpt lbey..pe hal lk lu mw kec0h2..xdak akai punya oghang..haiyaa.."
(ak agk cm2 rr bliaw kate cz nga panas kn =])

tgtibe,,
tyme najib pgg mlaysia,,
dy kutip blk k0nsep 2..
k0nsep yg dwujudkn oleh org yg mw rmpas mlaysia..
ad0ii..
kpale lut0t sngg0h..
tp,,
cerdik gk rr cz translate lam b.mlayu..
'BAHASA JIWA BANGSA'..nguah3x =D

ak bajet,,
skang ney msti Lee Kuan Yew nga epy cz idea dy njib trima..msti da blanja 1kamp0ng,k0rban kerbau pndek sek0r wat knduri...=P

p/s:skadar b'pendapat..bkn utk mnentang krajaan..ak syg k0t krajaan..peace =)