cerita ramadhan lagi - dugaan pertama.

pun boleh dugaan ramadhan gua tahun ini. haha, sabarjelah.

satu, kereta iman dah tak ada. dia pulang kat adik dia. maksudnya? maksudnya gua umpama layang2 yang putus tali. memang dah tak ada transportasi lah nak pergi kelas. buat mereka yang tak tahu keadaan kelas gua. jalan kaki lebih kurang 22 minit ya. kalau gua suruh watson nyambek jalan pun, dia geleng2 kepala tahu. jauh siot!

dua, tadi habis kelas. gua tak tahu nak balik dengan sapa. semua kereta penuh ok. nak naik motor iman memang tak lah! 3 orang? boleh ke jalan.

tak apa. jangan gelabah. gua try nak kol fahmi. aish, lupa pulak. dah 3 minggu tak top up. jangan tanya apasal. memang satu gua dah tak ada awek, dua memang gua tak ada duit.

haus pulak.

gua tak tahu nak watpe. tiba2 man market datang sebagai hero. tapi dia cakap kalau nak naik dengan dia pun kena tunggu sebab dia pun ada hal. gua cakap on jeh. tapi, ada setengah jam gua tunggu. lama tu jugak man! haha.

mesti lu orang nak cakap gua ngada2 kan? gua memang ngada2. dari dulu lagi. gua memang ngada2 dan malas. nak tutup lampu tidur pun gua akan panggil membe gua tutupkan. apatah lagi nak ambik pen terjatuh kat lantai. memang orang sebelah gua akan ambikkan. ngada2 gua sampai kalau pergi kelas sorang2, gua tak nak pergi. kalau nak ambik jadual baru ke, asignment ke, memang gua tak reti pergi sorang2. jangan tanya kenapa. gua memang ngada2.

dan, gua bukan tak nak jalan ye. masa tu hujan lebat. saja je tuhan nak testing gua. tak apa2. gua rilek lagi. dan, gua pun bukan tak nak naik teksi atau bas. tapi, duit tinggal seringgit. nak naik teksi memang sampai bilik pastu kena pukul lah dengan driver teksi tu. yelah, kena bayar 4 ringgit. hulur singgit jeh. ahaha. dan, gua pun bukan tak nak naik bas ye kawan2. sebab gua rasa, seringgit itu amat beharga di waktu2 puncak ini. gua ada lagi 4 tahun kot kat sini! haha

aish, tak apa. last2, lu orang tahu apa jadi? gua cabar diri gua jalan. lalu gua jalan lah kaki. ditemani hujan renyai2. dalam perjalanan itu terlalu banyak benda yang gua fikir. bila nak dapat kereta. bila nak rempit motor. bila nak bukak puasa makan nasi. asyik makan air watercooler jeh. bila nak ada kredit. bila boleh start mesej skandal. bila lah nak jadi kaya sikit je dari orang lain. haha, daif siot daif. tapi gua rasa gua jalan laju je tadi. kejap je sampai. macam ada malaikat junjung gua bawak jalan pulak. haha.

rupa2nya, masa tengah jalan terserempak pulak dengan man market. nampak cantik je saga dia dari jauh. apa lagi, kasi tahan lah! tak larat gua nak jalan. kang kalau jalan sampai bilik memang gua buat air oren. dah berdosa disitu. haha.

apa2pun, gua belajar sabar jelah!

3 comments:

amalina afif afandie said...

kang kalau jalan sampai bilik memang gua buat air oren
*comel je.. ;P

jen - jen punye cite said...

jgn la ckp bukak pose ngn water cooler...nmpk je aku xsempat tegur ko..ko ckp gini wat aku sdih..hehe..

kalu ngah xde duit,sempak ngn aku..mintak2 pinjam la..malu??eleh..korek bontot sambal maggi sedap po xmalu!cis! hehe..muah..man market mmg market.bye

hilman.teddy said...

ina-haha. xbuat pun okei. =D

jen-alala. xdehal lah. mcm xbiasala pulak. aku bukan xnak pinjam kat ko. nanti time ko susah, ko cari aku pulak. itu pasal aku xnak. haha