si tenang yang sibuk.

pernah tak lu orang rasa perasaan terpaksa menjauhkan diri dari seseorang yang kau orang ingin kan sangat dia dekat? mungkin atas sebab2 tertentu. mungkin dia pergi merantau jauh. mungkin dia terpaksa bersama dengan orang lain. atau mungkin memang dia ingin berada jauh dari anda. apa2 pun sebab dia, gua yakin perasaan itu kekal sama. tak pernah mudah langsung memaksa diri ini untuk berganjak dari sesuatu yang memang kau orang suka. sesuatu yang kau orang ingin belai. tapi melihat ia dibelai orang lain. sukar kan. hari ini gua sedang merasa perasaan itu.

ahh, tiap2 hari nak mengadu perihal cinta. susahlahkan hidup begini? saja gua perlahan beransur. cuba lupakan satu2 cerita. sibukkan diri dengan warna. sibukkan diri dengan bermain pembaris. melukis memenuhkan kertas A3. onani? bukan cara terbaik. tapi gua rasa berkesan. sibukkan diri, bersukan. sental tiang gol. rembat bola kasi pecah. berasap? kurang berkesan tanpa suasana hiba yang membantu. modal pun tinggi.

ahh, dekatkan diri dengan tuhan kan senang. percuma saja. apa2 susah2.sejadah bersepah. songkok berhabuk. kitab suci di sekeliling. cuma sedikit segan. bila ada masalah baru nak cari tuhan kan? ewah, pandang gua jijik. lu orang pun sama. eh takdelah, gurau2 jeh. ayuh, maghrib dah nak habis ni.