persoalan

minggu ini aku disambut dengan beberapa soalan yang bermain dalam kepala aku.

1. apa rasa sebenarnya melihat orang yang ada di dalam hati engkau orang bahagia bersama orang lain. aku cuba rasa, tapi tak mampu.

2. apa beza orang yang mengagungkan tulisan orang lain dan canangkan pada masyarakat dengan orang yang menulis buku sendiri lalu canangkan pada masyarakat.

3. kenapa orang kita takut bertanya soalan, dan takut untuk menjawab soalan.

p/s- ini bukan soalan-soalan untuk uji sama ada kau orang berani menjawab atau tidak.

4 comments:

intan.maisarah said...

soalan 1 . aku tengah melihat org yg aku cintai bahagia dgn orang lain. dan aku bahagia untuk dia. mayb org lain tu boleh bahagia kan dia lebih dari kita, :D

hilman.fikry said...

kawan aku cakap kau dalam golongan yang hebat sebab mampu buat begitu..

P said...

1. perit. cuba jangan rasa. kalau kau rasa bahagia, you live in denial sebenarnya.

2. tak salah mengagungkan tulisan org lain dan canangkan pd masyarakat tapi lebih sedap kalau kita canangkan penulisan sendiri pd masyarakat.

3. org kita takut bertanya sbb kurang confident dan takut hendak menjawab soalan sbb takut salah. tp tu lah proses pembelajaran sebenarnya. kalau asyik takut salah je, tak payah belajar la.

Anonymous said...

1. ya. saya membiarkan dia hidup dengan cara dia. bahagia dengan siapa saja yang dia pilih. walaupun hati sendiri terluka. rasanya lagi bagus kalau hanya seorang menderita daripada kedua-duanya kan?

2. tulisan orang lain yang dicanangkan itu adalah lebih baik daripada tulisan sendiri. dan juga tulisan orang lain ada moralnya kalau nak dibandingkan dengan tulisan kita.

3. err.. *terasa* haha

#komen sebagai cik anon sebab malas nak sign in. lambat~