Muzik Bukan Mainan.

mendapat khabar dari seorang rakan tentang kepanasan konsert Rhythm of Unity.dengar cerita memang panas konsertnya.saya tak pergi,terlalu sibuk dengan kerja2 harian.pencerita menceritakan penganjur berjanji mula pada pukul 5ptg tapi hiburan bermula pada pukul 11 dan berakhir tepat seperti yang dijanjikan penganjur iaitu pukul 12malam.satu jam untuk mereka berhibur.satu pembaziran.penganjur adalah seorang perempuan berumur dalam lingkungan 20-an.seorang warga indonesia yang baru bermula dalam bidang ini dan konsert RoU ini merupakan projek pertamanya.bagi saya sendiri gadis ini telah bermain jiwa dengan ramai orang.bukan tidak mahu beri peluang,tapi keadaan ini melampui jangkaan kita.budak2 seperti dia layak duduk dilongkang.anda mencalarkan bunyi muzik yang diagungkan orang ramai.anda tiada perasaan sayang pada bunyi2an gitar,ketukan2 drum,dentuman2 bass serta lontaran vokal suara.budak2 ini hanya ingin mengejar nama.jika tiada kesungguhan tak payah ngada2lah mak cik.anda hanya hangat2 tahi ayam.otak anda kosong.tiada azam dan huluran semangat yang tinggi.sama seperti budak2 sekarang yang masing ingin mengejar nama.dengan brand clothing mereka,dengan band muzik mereka.semua ingin menari! semua ingin menyanyi! kemudian semua lari.anda,lihatlah sekelilingmu.benda ini bukan mainan.muzik itu kan jiwa anda.anda jugak yang tulis besar2 kat baju anda tu sampai sebatu pun aku boleh nampak.

1 comment:

Anonymous said...

The Abercrombie and Fitch style has lived much longer than Abercrombie its counterparts from the 1980s; Abercrombie Sale it may be because of its relatively Cheap Abercrombie inoffensive style or Abercrombie outlet because people just love animals, abercrombie Jeans but it's less frowned upon.Today you can find high quality blanket and sheet sets in a cheetah print. Abercrombie Pants These are common enough that you could Abercrombie Tees even go to a department store and find them, so you should have no problem finding cheetah printed sheets Abercrombie Shorts and blankets if they are what you are looking for. Abercrombie Sweaters These can be a great accent to a more contemporary home theme, though obviously are not great for homes that are more conservatively or classically decorated. Curtains that have this type of pattern are more difficult to come by. You may have to go to interior design specialty stores, or look online order to find curtains with cheetah spots printed on them. However, in most cases if you can find them, they are usually not very expensive.