hello datuk!

elok2 gua tengah mood rajin lagi suci tiba bertukar bengis dan garang selepas menbaca petikan akhbar Kosmo! edisi Ahad 14 Jun 2009 muka surat 2.tajuk petikan itu Duit PTPTN Modal Cinta.

Bukan gua yang cakap ya.tapi ahli parlimen pasir salak iaitu Datuk T yang cakap.menurutnya lagi bercinta sesama rakan semasa menuntut semakin menjadi2 dan pelajaran tidak diutamakan lagi. selain itu,pak cik ini juga berkata "lebih malang wang PTPTN dijadikan 'modal bercinta' sedangka ia sepatutnya digunakan bagi menampung kos sara hidup semasa menuntut di universiti".

helo datuk!

statement anda kelihatan seperti pemikiran budak tingkatan 3.wang PTPTN modal bercinta? mana datuk tahu? beribu2 pelajar menerima PTPTN setiap tahun.datuk pasti ke mereka menggunakan duit ini sebagai 'modal bercinta'? mana datuk tahu? saya rasa salah seorang anak datuk merupakan penerima duit PTPTN juga mungkin.

datuk,masalah bercinta bukan isu sebenar datuk.modal bercinta ataupun jodoh? kalau dah jodoh si abu kahwin dengan siti kelas sebelah nak buat macam mana? modal bercinta? datuk ingat abu beli MyVi ke untuk si siti? alahai,setakat nasi goreng kampung telur mata setiap malam jumaat apa salahnya? paling2 busuk pun setiap hujung minggu beli tiket wayang ataupun sebuah teddy bear untuk menyambut ulangtahun kelahiran siti.

lagi anda nak tahu datuk cakap apa?

"malah, ramai juga yang berani meminta ibu bapa masing-masing mengahwinkan mereka segera sedangkan tempoh pengajian masih panjang,"katanya.

ini kenyataan paling bodoh pernah aku dengar dari seorang ahli parlimen.

macam mana dia masuk dewan parlimen pun aku tak tahu.

apa lah salahnya kalau student nak kahwin awal pun?

daripada diorang berzina baik kahwin terus.zuriat mereka pun dirahmati tuhan.meriah sikit suasana universiti ditemani anak2 kecil main basikal petang2.

tolonglah datuk.saya bukan apa.cuma sebelum mengambil tindakan atau melepaskan kata2 silalah kaji dengan sempurna.

sekali lagi ditegaskan kenyataan anda amatlah tidak menbina jiwa2 orang muda.

2 comments:

Munn said...

agak2 kena marah tak u tulis macam ni weyh?
HAHAHHAHA
btw, i loveee this entry. sriously. suka gila weyh! ;D

miephobia said...

cite ko mmg terbaek man..! ;)

cube bentgkan kat parlimen,alang2 da strt skng nie..

hahaha...