Woi, Sedarlah.

sekarang mungkin ada yang akan gelar gua racist.
mungkin juga ramai yang akan anggap gua kolot.

tipulah kalau gua tak junjung satu malaysia.
rakyat apa kalau gua macam itu.

tapi,
cuma gua tertanya.

sampai suatu masa nanti.
cucu gua dah tak boleh masuk penang.
cucu gua dah tak dapat tender.
cucu gua makan daging dari ladang cina.
cucu gua kerja kena ikat tali kat hidung.

ahh,
jangan sampai begitu laksamana-laksamana sekalian.
pejuang-pejuang baju merah putih sekalian.

satu perkataan jua gua tonjolkan.

melayu.

masih?
anggap gua racist.
tak apa.
cucu lu orang nanti boleh la lepak
minum tiger dengan ah keong hari-hari.

itupun kalau kipas dia kuat.
kalau tak,
telan ubi rebus la kawan hari-hari.

8 comments:

Ikemal said...

ini cerita betul yg aku juga selalu fikir.

Ika Razak said...

i pun ade terfikir macam ni jugak..

ad said...

mendalam sungguh.fuhh~

amaL said...

betul weh. lu buat gua terpikir.

Aku Apex said...

aku sokong..pejuang baju merah putih,di mana korang sekarang??

hilman.teddy said...

ikemal-kalau dah habis fikir, lu dah boleh lanjutkan kat orang lain. =D

ika-dah selesai fikir lanjutkan ek pada orang lain. =D

ad- =D

amal-haha. apa lagi. =D

apex-jangan la letak beban pada mereka sahaja. semua orang pun harus tahu tggungjwb masing2. =D

musethekiller@josh said...

memang benar sume ni..

Anonymous said...

The Abercrombie and Fitch style has lived much longer than Abercrombie its counterparts from the 1980s; Abercrombie Sale it may be because of its relatively Cheap Abercrombie inoffensive style or Abercrombie outlet because people just love animals, abercrombie Jeans but it's less frowned upon.Today you can find high quality blanket and sheet sets in a cheetah print. Abercrombie Pants These are common enough that you could Abercrombie Tees even go to a department store and find them, so you should have no problem finding cheetah printed sheets Abercrombie Shorts and blankets if they are what you are looking for. Abercrombie Sweaters These can be a great accent to a more contemporary home theme, though obviously are not great for homes that are more conservatively or classically decorated. Curtains that have this type of pattern are more difficult to come by. You may have to go to interior design specialty stores, or look online order to find curtains with cheetah spots printed on them. However, in most cases if you can find them, they are usually not very expensive.